Loading...

اخبار

شناسایی یک بدافزار مهلک

نوشته شده در : 2022/07/28 - 12:11
کارشناسان به تازگی موفق به کشف بدافزاری شده‌اند که به مادربوردها حمله می‌کند.
اخبار حاکی از آن است که این بدافزار، ساخته دست هکرهای چینی است و عموما مادربورد سیستم‌های ایسوس و گیگابایت را مورد حمله قرار می‌دهد. 
گزارش‌ها نشان می‌دهند این بدافزار، عمری شش ساله دارد و با نام CosmicStrand، به سیستم‌های زیادی حمله کرده‌است. نحوه کار آن بدین صورت است که کدهای مخرب خود را در فایل ISO مادربورد وارد کرده و بعد از آن کنترل سیستم کامپیوتری را به دست می‌گیرد. 
پیش‌تر از این هم، نسخه دیگری از این بدافزار با نام Spy Shadow Trojan، توسط متخصصان شناسایی شده‌بود. 
حقیقت تکان‌دهنده‌ای که درباره این بدافزار وجود دارد، این است که با عوض کردن ویندوز هم از بین نمی‌رود و در واقع، راه خلاصی‌ای از آن وجود ندارد. حتی با تعویض درایو ذخیره‌سازی هم از این بدافزار مهلک رهایی نخواهید یافت. 
هکر
سازندگان این بدافزار آن را طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که توالی‌های راه‌اندازی‌ کامپیوتر را مورد ردیابی قرار داده و کدهای مخرب را به آن تزریق کند. 
برنامه‌های مخرب اخیرا روند رو به رشدی داشته‌اند و کاربران باید بیشتر از قبل، مراقب باشند. یکی از این حملات، مربوط به هکرهایی بود که از طریق برنامه ماشین‌حساب ویندوز، به سیستم‌های کاربران نفوذ کرده‌بودند. 
برچسب ها : هکر هک و امنیت

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!